سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های جامانده
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

برنامه ای از شبکه چهار سیما با عنوان " معماری برتر اروپا " در حال پخش می باشد .
با دیدن این برنامه به یقین رسیدم که اگر چالشی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد از بی تدبیری و سهل انگاری خودمان است و این انگیزه ای شد که درباره این مستند کمی تحقیق کنم تا متوجه ضرورت پخش آن از شبکه ملی سیمای جمهوری اسلامی ایران شوم که  در ذیل به نتیجه بررسی ها اشاره شده است .

این مستند حدودأ 60 قسمت تقریبأ 35 دقیقه ای دارد که از سال 88 دوبله آن آغاز  و از مهر سال جاری سه بار در هفته از شبکه چهار سیما پخش می شود و محتوای آن بررسی معماری زیباترین ، بزرگترین و یا گرانترین خانه های قاره اروپا می باشد که ثروتمندترین خانواده های اروپایی و امریکایی در آن سکونت دارند و اجاره ی این خانه ها حتی در فکر عامه اروپاییان توان گذر ندارد چه رسد به خرید و یا ساخت آن.

متأسفانه شبکه چهار سیما مستندی را بر روی آنتن فرستاده که در دل خود، فرهنگ لیبرالی (نظام سرمایه داری) را تبلیغ می کند و همچنین با ظرافت و ناخواسته فرهنگ آزادی برهنگی در درون خانه بطوریکه وجود استخر شنا در وسط حال و پذیرایی و ساخت حمام و وان بدون در و دیوار جهت جلوگیری از افسردگی و .... را بصورت کاملأ عادی به نمایش می گذارد.

این مستند با برخورداری از کیفیت بسیار بالا هر بیننده ای را مجذوب خود نموده و در ذهن بینندگان استفاده از چنین معماری هایی را آن هم در جامعه اسلامی مجاز و عادی جلوه می دهد که در آینده ممکن است فراگیر شود.

علی الحال سؤالاتی مطرح است که انتظار می رود مدیران ارشد صدا و سیما بخصوص مدیر شبکه فرهیختگان که می بایست استراتژی انقلاب اسلامی را پیاده کرده و بعنوان بزرگترین و مؤثرترین رسانه ملی موظف به مقابله با تهاجمات فرهنگی که نشأت گرفته از افکار و ایدئولوژی های غربی در حاکمیت نظام لیبرالی می باشد و با توجه به پرسش اخیر مقام معظم رهبری در جمع جوانان در سفر به خراسان شمالی درخصوص اینکه چقدر نوع معمارى کنونى ما متناسب با نیازهاى ماست و ... ،  پاسخ دهند ؛

1 - ضرورت پخش معماری های اروپایی که کمترین سنخیت را با معماری اسلامی دارند در شبکه ملی چیست؟
2 - آیا در شرایطی که بودجه های هنگفتی برای از بین بردن فرهنگ اسلامی-ایرانی در کشورهای معاند تصویب می شود ، جایز است که فرهنگ های خارجی تبلیغ شود؟
(طبق فرموده مقام معظم رهبری تبادل فرهنگی چیز بدی نیست اما وقتی یک فرهنگ با فرهنگ و ارزش های ما در تضاد است نمایش آن به مثابه تهاجم فرهنگی می باشد )
3 - آیا کوچکترین نظارتی بر محتوای این مستندها که برای 70 میلیون ایرانی پخش می شود صورت می گیرد؟
4 - آیا دغدغه و خلأ مهمتری در جامعه احساس نمی شود که شبکه چهار سیما حداقل 35 ساعت از وقت پر هزینه خود و پر ارزش مردم را درگیر مسائل حاشیه ای می کند؟
5 - آیا ما از معماری های کهن و نوین اسلامی با توجه به گوناگونی اقلیم در کشورمان مستندی جامع و کامل تهیه و پخش کرده ایم که حالا دایه دار معماری های اروپایی شده ایم؟
6 - آیا صرفأ جذاب بودن یک برنامه می تواند دلیلی بر مفید بودن آن هم باشد؟
7 - آیا رسیدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی با این سیاست قابل دستیابی است ؟

امیدواریم که مسؤلین و کارشناسان صدا و سیما با درک حساسیت این برهه از زمان و تهاجم همه جانبه عوامل استکبار و در نظر گرفتن همه شرایط با دقت بیشتری در تأیید محتوای برنامه ها نسبت به پخش آن اقدام کنند.


یادداشت از : محمد مهدی پیشنمازی

 


[ شنبه 91/9/11 ] [ 9:38 صبح ] [ سید مهدی پیشنمازی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

فکر می کنم در آسیب شناسی فضای سیاسی کشور زیاده روی شده و حساسیتی که روی فضای سیاسی هست روی فرهنگ نیست . من به سهم خودم به اون می پردازم ---- از دوستان وبلاگ نویس فرهنگی، یا همشهریان (در ساری) و هم استانی های عزیز خواهش می کنم جهت تبادل لینک با ذکر نام شهر بنده رو در جریان بگذارند .
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 69
کل بازدیدها: 825410